torsdag, juli 21, 2011

Harry Potter II

Harry Potter and the Chamber of Secrets (2002) var mer spännande, hade lite snyggare animationer och var över lag en mer engagerande film. Det slog mig dock tydligt att Harry Potter, likt andra 'hjältar' som exv Neo i Matrix osv, är förvånande, och stundtals nästan irriterande, 'clueless' för att vara just Hjälten. Hermione (ett namn jag aldrig kommer lära mig uttala btw) är egentligen tusen resor koolare, men så är hon inte 'the one' förstås.

Jag var inte nöjd med Jason Isaacs insats som evil pappa Malfoy, men rollen som professor Gilderoy Lockhart passade Kenneth Branagh bra får jag säga. Fortfarande ingen toppfilm, enligt mitt tycke, men jag ser fram emot film nummer tre. Betyg: 3/5.

P.S Dobby the house-elf var f.ö allra bäst.

1 kommentar:

Piotten sa...

http://www.youtube.com/watch?v=VA5XguQ_XaE