torsdag, juli 21, 2011

Harry Potter

Apropå film håller jag på att titta igenom alla Harry Potter-filmerna från början. Jag antar att jag tillhör nån form av minoritet som inte har sett (eller läst, för den delen, det kommer nog sen) Harry Potter, men tänkte att det kunde vara läge nu så att jag kan se den allra sista (?) på bio innan den slutar gå. Som en snygg finish om jag gillar dem.

Jag såg Harry Potter and the Sorcerer's Stone (2001) igår, och den var helt okej. Väldigt mycket mer 'bara' barnfilm än vad jag förväntat mig och kanske inte så superspännande rakt igenom, men hade jag sett den för tio år sen när den först hade premiär kanske jag tyckt annorlunda. Men den var fin och de väldigt små, men numera ohyggligt rika och välkända, skådespelarna gjorde ett bra jobb. Ja, alla i filmen spelade bra och karaktärerna var nog det jag tyckte bäst om när historien inte riktigt engagerade. Betyg: en svag 3/5.

Inga kommentarer: