torsdag, juli 28, 2011

Hjärnstress och sömn, en bra kombo...

Det blev en ganska lugn första natt på jobbet. Jag hann både läsa ikapp journaler och ta mig an en nästan barrikaderad tvättstuga och lite städning, sånt jag vet inte hinns med om dagarna. Perfekt första natt iaf. Jag trodde inte det med tanke på den långa och händelserika rapport jag fick när jag först kom på jobbet. Men nån gång ska de ju vila också, tycker man. Det får mig dock att misstänka att andra natten inte kommer att bli riktigt lika smärtfri.

Nu har jag varit vaken till och från sen tolvtiden, alldeles för tiden. Dels är det löjligt varmt och dels så hade jag i huvudet att jag skulle köra M i eftermiddag till bastuflottegrejs. Vet inte varför jag oroade mig för att försova mig, han skulle ju komma hit först. Men det gjorde jag alltså. Puckohjärna jag. Nu är han skjutsad och om ganska exakt en timma har jag lovat att möta upp Ulrika & Anna på stan och äta middag. Inte det klokaste kanske egentligen, men trevligt. Jag kanske hinner hem och powernappa en sväng efteråt.

Natt-Sara is indeed back!

Inga kommentarer: