söndag, juli 03, 2011

Söndag

Idag har jag åter ägnat mig ganska mycket åt min bok. Det var soligt och fint ute men väldigt blåsigt men jag lyckades hitta ett hörn där jag kunde sitta och läsa och samtidigt få sol på mig. Sen hade jag en mellankatt som pockade på min uppmärksamhet hela tiden och det blev som inte lugnt förrän hon fått min plats på den mjuka dynan och jag istället satte mig på stolen utan dyna. Då låg hon still en liten stund.

Ikväll har jag varit en sväng in till civilisationen och fikat med Anna medan Mr M var och grattade en annan Anna från sitt jobb. Men nu är vi tillbaka på landet igen och fick även med oss lillasyster tillbaka som varit i stan och partajat under helgen. Känns skönt att ha henne här igen, inget mer sneglande på mobilen under nätterna för att se om hon hört av sig (vilket hon är väldigt bra på, ska sägas).

Imorgon har jag beställt sol och semesterkänsla (jag är måste vara världsdålig på sånt).

Inga kommentarer: