fredag, juli 08, 2011

Vintermänniskor får klaga del 2

Okej, det är helt enkelt mycket värre att vara i stan när det är varmt. Ute vid havet fläktar det i vart fall lite. Jag har varit helt orkeslös sen jag kom hit imorse. Var och hälsade på bästaste Anna en stund mitt på dan och hon var hurtig och ville långpromenera, men jag totalbangade. Jag som brukar 1) vara lättövertalad för promenader och 2) sällan eller har samvete att säga nej. Men det kändes bara jobbigt.

På väg därifrån släppte M av mig i stan så att jag fick rädda syrran med lite pengar och sen möjlighet att strosa runt lite själv. Men det var mest varmt. Jag drog mig till de butiker som var svala och/eller hade fläktar igång. Jag fick ändå med mig en (oprovad) t-shirt med mig hem, samt en del köksgrejer som saknas på landet.

Jag var då duktig och promenerade hem i värmen så nu sitter jag här som en blöt fläkt och väntar på att hjärnan ska få blåskärm.

Inga kommentarer: