onsdag, juli 06, 2011

Flitens lampa hittade en batterireserv

Duktig Sara har idag både lyckats vara slapp och flitig. Inledde slött med mitt vanliga trapphäng (det finns inget trivsammare att ensam eller med bästa M dricka te på trappen och bara njuta av utsikten innan dagens ström av turister anländer) som sen följdes av slö-wow:ande samt en timme i solen på filten med blandade filmmagasin. När lillasyster tycktes sova bort hela dagen gick jag in, bakade scones som jag lyckades locka upp henne med.

Sen blev det mer filthäng, en promenad till Tullgården för att handla glass, gick och hälsade på våra hetaste grannar (dvs fåren i hagen här bredvid, de var så sega att de inte iddes hälsa) osv. Slö dag, helt enkelt.

Sen fick Sara slösida nog och rensade nästan bortglömda trädgårdsland och rabatter i nästan tre timmar (jordgubbsland måste vara ett straff för något). Jag lyckades få syrran att hjälpa till genom att erbjuda henne att sköta trimmern, vilket hon verkade gilla. Mr M var impad av vårt dagsverke när han kom hem, lagom just som jag hunnit sätta mig och skala rabarber (värsta bonnfrun han möttes av då!). Nu har han klippt gräset medan syrran och jag preparerat den hembakta pizzan som ska in i ugnen om en stund.

Har jag varit flitig fram till...låt säga söndag nu? Kan jag ta ett glas vin i trädgården med gott samvete nu kanske? I think so...

Inga kommentarer: