torsdag, september 09, 2010

Trött på politik?

Nästan nio timmars sömn inatt och jag känner mig lite quick-rebootad. Så oerhört skönt att ha en långsam morgon med möjlighet till frukost i sängen till lite blandade nyheter. Inser dock att jag, ju närmare valet vi kommer, mer tenderar att läsa nöjesnyheter och filmrykten (alltså skvaller om ev kommande filmprojekt och vilka som ev är påtalade för roller i dem, mycket spännande) än svenska nyheter. Det rapporteras helt enkelt inget som jag ids arbeta upp nåt speciellt avancerat intresse för. Det känns som att det alltid är lite av det samma.

Samtidigt känns det som att jag borde visa ett större intresse och engagemang. Jag gillar ju politik, egentligen. Eller? Kan det vara så att det är valnyheterna jag inte gillar? Kanske det. Eller så är jag bara väldigt trött fortfarande och ids inte lägga någon kraft på skattesatser, sk "utspel" och i panik uppkomna löften.

Inga kommentarer: