lördag, september 18, 2010

Röstat och klart!

Så, nu har jag varit och röstat också. Faktum är att jag bestämde mig för landstingsvalet när jag stod i kön. Och kön var evighetslång utanför Folkets Hus. Det hade jag faktiskt inte riktigt väntat mig. Väl framme visade det sig att de valsedlar från Fi som jag lagt ut var slut och jag hoppas att det är en bra sak. Däremot fanns det valsedlar från ett flertal olika partier med invandrarfientlig politik. De tycks vara flitiga.

Efter att ha läst i tidningen att man faktiskt kan rösta på Fi lokalt även om vi inte ställer upp, utan att det blir en ogiltig röst, så bestämde jag mig för att göra det. Så jag skrev själv på en kommunvalsedel och kände att det var en rätt bra grej. Inte för att jag tror att det blir tillräckligt med röster för en plats, men det känns ändå som en bra markering att jag faktiskt inte hittat ett lokalt alternativ som jag är tillräckligt nöjd med.

Inga kommentarer: