lördag, september 04, 2010

Hetslördag

Stressig dag som tenderade att bli just lite av allt och ingenting. Först akuttvätta utan att hinna torka det i tvättstugan utan istället fylla hela lägenheten med blöttvätt. Och då hann jag ändå inte ner till pride-paraden som tänkt. Istället försökte jag hinna möta upp Stina Sundberg på Sensus där hon skulle tala idag precis efter paraden (vilket blev väldigt bra och trevligt). Men så hade de flyttat (iaf tror jag det?) så jag blev ändå nästan sen men räddades i sista stund av att M hann hämta upp mig på fel sida av centrum med bilen.

Resten av dagen har gått lite i samma tecken, men jag har ändå hunnit med en vända till Mediamarkt med syrran, snabb lunch på stan med M, handla inför kvällen, röja upp det värsta i lägenheten och skjutsa Simon till sitt galej (man är ju snäll). Nu är det dock ganska lugnt och vi väntar på att Anna och Ulrika ska komma förbi och spela spel, äta lite gott och kanske sippa vin ikväll. M har gjort sin beroendeframkallande dillpesto och vitlöksbröd är på gång. Kan knappt bli bättre.

Ikväll; all about the fun, alltså. Imorgon blir det hårddiciplinerad läsning av kurslitteratur!

Inga kommentarer: