måndag, september 27, 2010

På Haga vill jag bo

Efter bion vandrade jag hem från Haga genom det ganska kalla Umeå. Haga är verkligen vackert, jag skulle så gärna vilja ha en lägenhet där (igen). Där finns grönområdena som annars är så sällsynta i den här välbebyggda staden och de lite udda men vackra husen. Jag får nog återuppta min lägenhetsjakt snart, även om det är trist och ack så besvärligt här i stan.

Enda nackdelen med de vackra grönområdena är att de blir ganska mörka om höstkvällarna och inte alldeles bekväma att gena genom alltid. Lite som att den dystra historien hänger ner i grenarna på nåt vis. Fast värst är nog tunnlarna man har att välja på för att ta sig till stan. Jag är definitivt av den åsikten att gångtunnlar i det närmaste borde förbjudas. Jag gillar dem varken dag- eller nattetid.

Inga kommentarer: