fredag, september 17, 2010

Fun and games

det var bara skådespel ändå, Joaquin Phoenix? Jag är inte förvånad, det har väl känts som att det lutat mer och mer åt det hållet ju mer extremt det blivit. Frågan är vad experimentet hade för syfte, om det fanns något särskilt att bevisa med det? Att media hänger på och att de är lättköpta för i stort sett allt sådant här kan väl knappast ha varit det stora scoopet?

Klart att jag tänker se filmen, även om jag inte riktigt tycker att den, av recensionerna att döma, verkar sådär väldigt spännande/kul. Mest tragisk. Men det dämpas ju nu när det då visar sig att det inte var på riktigt. Hans kommande (22/9) besök hos Letterman tänker jag dock försöka se, det förra var ju nästan höjdpunkten i hela det här "experimentet".

Klart att det här är en del i hela det briljanta som är Joaquin Phoenix. Jag tror som det sägs här att flera andra nog önskar att det var de som gjort det. Frågan är hur han fortsätter efter det här. Förhoppningsvis vet vi efter Letterman. Han lär väl inte gå "tillbaka" till att vara "vanlig lovande skådis" även om man så skulle önska. Lite iaf. Mmm, jag vet inte. Den som lever får se.

Länkar till svenska nyheter: här, här och här.

Inga kommentarer: