tisdag, september 21, 2010

Sengångaren

Inatt var det jobbigt att hålla sig vaken på jobbet. Det var väldigt lugnt, fram till halv sex i vart fall och jag hade varit uppe sedan halv åtta på morgonen. Simon gjorde sitt bästa för att underhålla mig och jag var väldigt tacksam för hans "pladder" och sällskap, men huga vad jobbigt det var där vid tretiden.

Ungefär samma känsla hade jag när klockan ringde vid tolv idag. Det gjorde ärligt talat fysiskt ont att stiga upp. Nu har jag just kommit tillbaka hem från universitetet och försöker varva ner lite för att kunna lägga mig en stund före jobbet. Men jag borde ju äta också kanske.

Dessvärre var både jag och min kursare som jag jobbar ihop med rätt trötta och lättdistraherade idag så vi hann inte riktigt färdigt det vi skulle, vilket innebär att jag måste vara tillbaka på skolan kl elva imorgon förmiddag. Frågan är om det ens är lönt att lägga sig vid åtta imorgon bitti då. Kanske.

Inga kommentarer: