måndag, september 20, 2010

Veckoplanen

Om vi nu ignorerar valresultatet ett tag och tittar på min egna lilla sfär så skvallrar kalendern om ytterligare en vecka med hyfsat späckat schema. Idag måste jag läsa det jag skulle läst i helgen inför grupparbetet. Sen är det jobb inatt och upp tidigt på dagen imorgon för att skriva PM (grupparbetet) på skolan. Sen en jobbnatt till och så upp ännu lite tidigare dagen efter (vi snackar fyra timmars sömn per dag, men det här med sömn är väl överskattat?) för att gå på PM-seminarie. Det är det sista seminariet och grupp-PM:et som ska göras den här delkursen, efter det återstår arbetet med ett större, individuellt PM som jag inte ens börjat fundera på än, men som ska vara inne om 10 dagar.

Torsdag förmiddag ska förhoppningsvis bli riktigt intressant. Jag har anmält mig till en jämställdhetsutbildning via jobbet som äger rum då. Det är första gången jag sett något sådant vad gäller socialtjänsten och äldreomsorgen. Speciellt äldreomsorgen brukar vara bortglömt när man talar om jämställdhetsperspektiv så det ska bli riktigt kul att se vad som finns att lära där. Så även om jag redan har fullt upp var det svårt att inte haka på.

Jag har också en planerad lunchdejt med Anna till veckan, en förhoppning om att hinna tvätta någon dag och så vore det ju überlyx om jag skulle kunna få till en biodejt med Anna någon kväll också. Fredagen ser ledig ut såhär långt men jag ska nog försöka planera in PM-skrivade den dagen så att det hinner bli klart i tid.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men för tusan, har du inte tjänstledigt?

/Emma

Sara sa...

Nej, inte än i vart fall. CSN har inte varit så tillmötesgående (eller snabba) som önskat. Så än så länge får jag jobba på samtidigt tills dess att det tas ett beslut av den där älskvärda myndigheten.