onsdag, september 15, 2010

Heja oktober

Började just typ storböla efter att ha sett det kommande lönebeskedet. Jag är visserligen sjukt trött vilket påverkar, men allvarligt vet jag inte hur det ska gå nästa månad. Jag har nog aldrig fått så lite lön sen jag startade, antar att det beror på att semesterlönen kom förra månaden och att jag sen inte fått nån ob under augusti då jag hade semester. Men shit, jag måste lära mig dragspel eller nåt.

Men, men. Bara att bita ihop och fara till mitt högavlönade jobb igen. Det känns ju värt det.

4 kommentarer:

Marie sa...

Kommer ju att gå i personlig konkurs i oktober! Hade för mig att vi skulle få retroaktivt i sept?!

/Marie

Sara sa...

Ja, ungefär detsamma här. Kollade med chefen igår och vi som inte är anslutna till kommunal får inte vår nya lön nu tydligen. Det verkade oklart när den skulle komma dessutom. Å andra sidan verkar det inte vara så mycket, 400:- på en heltid, vad jag har hört.

Marie sa...

Okej. det var ju typiskt! Hade verkligen behövt pengarna.. Ja det blir nog inte många ören man får extra..

Sara sa...

Ja, jag hade också behövt dem speciellt den här månaden. Men men...