tisdag, september 14, 2010

Vampyrer och prostitution får avsluta kvällen

Nu ska jag dock ge upp allt vad pm-skrivande, bloggläsande och veckoplanerande heter för ikväll och dimpa ner i sängen med två (!) säsongsavslutningar. Dels True Blood, vars sista avsnitt jag hoppas mycket på. Det har varit många tåtar och många karaktärer, nu vill jag nästan ha den där härligt enerverande cliffhangern jag aldrig annars gillar. Sen blir det Hung, en serie jag (liksom andra, tydligen) inte riktigt blivit helt klok på, trots att det nu gått två hela säsonger. Jag gillar den, men samtidigt tråkar den ut mig ibland. Men så hänger jag kvar, lite för att jag hoppas att den ska bli sådär lovande igen som den kändes i början. Den är inte dålig egentligen, det bara känns som att den går på tomgång för tillfället. Och, som det sägs i länken, skriker Tanya "pimp" en gång till så tror jag nästan att jag ger upp serien för gott. Då får säsong tre klara sig utan mig.

(Jag får inte riktigt ihop att det är samma författare, Dmitry Lipkin, som till, enligt mig, eminenta The Riches, som abrupt las ner med en cliffhanger efter att ha hållt en betydligt bättre och jämnare nivå än Hung någonsin lyckats med.)

Inga kommentarer: