torsdag, september 30, 2010

Tentaångesten har infunnit sig

Trött som en rackare är jag. Fast inte alls på samma sätt som när jag jobbat natt. Men det är lite nytt fortfarande det här med att vara uppe kring åtta senast på morgonen och sen bli kalastrött kring 22 på kvällarna.

Fast ikväll är jag trött redan nu. Jag har spenderat ett antal timmar på Wayne's i stan läsandes lite blandade politiska teorier inför det lite större tenta-PM som ska in alldeles för snart. Jag börjar bli väldigt tveksam till om det kommer att komma in i tid faktiskt. Kanske överjobbar jag lite. Men det är lite svårt att bedöma hur djupt jag ska gå, hur avancerat det ska vara osv. Jag som annars alltid föredragit att jobba ensam så mycket som möjligt har faktiskt känt en liten saknad av min ganska så kompatibla kurskamrat som jag jobbade ihop med i delkursens andra moment. Vi har mejlat lite idag, men det hade helt klart varit trivsamt att ha henne i närheten och diskutera saker med. Osäkerheten falnar lite när jag märker att jag inte tänker alldeles galet utan kanske egentligen till och med kan det jag ska kunna. Men, det ska väl gå på egen hand också.

Inga kommentarer: