måndag, september 27, 2010

Lättja

Nu tror jag nästan att jag börjat ta tjänstledigheten på lite för stort allvar. Det enda seriösa jag gjort idag var ett möte jag hade i förmiddags, annars har jag bara roat mig helt skamlöst.

Simon ringde strax före lunch och ville ha lunch- och shoppingsällskap vilket han såklart fick. Vi for runt till lite butiker, jag köpte bl.a några dvd:er för många, en ny vaxduk till köket och några krokar till badrummet. Sen handlade vi med gofika hem till hos mig som vi delade med M.

Och ikväll var jag iväg på Folkets Bio och såg Mine Vaganti (En italiensk familj på gränsen till nervsammanbrott). Det var totalt fullsatt i den lilla mysiga salongen. Märkligt nog fortsatte man att sälja biljetter även efter att platserna tagit slut, varpå det blev lite kaos en stund. Några valde att komma igen en annan kväll medan andra tog pinnstolarna från fiket som lösning. Det kan bara inte ha varit bekvämt, men vad gör man tydligen inte för att se en rätt skön italiensk komedi?

Inga kommentarer: