onsdag, september 29, 2010

Ljud-nerd plötsligt

Trevlig heldag med S igår igen. Han skulle hjälpa mig att hitta en bra lösning till min bil i ljudväg. Att spela musik i den låter helt enkelt skräp och jag hade hoppats att det skulle vara hyfsat enkelt att få till lite skojigare ljud. Men inte då. Min sköna fransyska trilskas och har inte bara den sugigaste originalstereon man kan tänka sig (dvs att byta högtalare lär inte ge så mycket) utan kräver dessutom en dyr adapter om man vill byta ut den samma. Ett alternativ som fördes fram var att sätta in en aktiv bas, men att bara göra det kanske inte ger lika mycket som det kostar. Så prislappen blev oväntat hög och jag måste fundera på om det verkligen skulle vara värt det.

Det jobbigaste är ju att det inte går att veta hur det blir förrän det är klart. jag skulle vilja kunna gå in i en butik som kunde visa att såhär låter det idag, och såhär skulle det låta med den här lösningen. Ungefär iaf. Men se det tycks inte fungera så riktigt. Jag har involverat min ljudexpertiga lillebror i det hela nu också, kanske han kan ge mig bättre svar och förslag under dagen.

Under tiden kanske jag borde städa ur min stackars skräpiga fransyska?

Inga kommentarer: