tisdag, augusti 03, 2010

Närstudie av trivsam sort

Och jodå, var så säker, jag kommer att ta mig igenom fler Robert Pattinson-filmer den närmaste tiden. inte för att jag blivit besatt på nåt vis utan mer för att det är ett ganska bra sätt att se film; att grotta ner sig i en intressant skådis och se en hel bunke med filmer som han/hon gjort. Skådespelare som alltid gör samma typer av roller faller rätt platt i såna intensiva exponeringar.

Närmast stundar How to Be (2008) samt Little Ashes (2008). Men jag räknar inte med så mycket mer eye candy från Pattinsons sida; bilden här bredvid är från den förstnämnda och i den andra så gestaltar han självaste Salvador Dalí. Jag har ganska tveksamma förväntningar på båda filmerna i allmänhet, tror jag. Men man vet aldrig, som sagt. Ibland överraskas man.

Inga kommentarer: