söndag, augusti 22, 2010

Tillbaka till allvaret

Söndag och min semester löper mot sitt slut. Nu börjar jag inte förrän på onsdag men det känns ändå som att allvaret börjar redan imorgon. Eller ja, egentligen har jag just i år inte känt den där riktiga semesterkänslan alls, med ev undantag för Stockholmstrippen där i början då jag faktiskt turistade lite och inte var i närheten av "hemma". Istället har jag spenderat fyra (eller är det fem?) veckor med att tänka att jag: 1) inte känner mig ledig, och/eller 2) snart ändå ska tillbaka. Smart tänkt Sara.

Hela kroppen har som bekant laddat de sista två veckorna. Så på ett sätt ska det bli ganska skönt att gå tillbaka till jobbet, "rutinerna" (dvs inte ha några rutiner whatsoever) och allt det där andra bekanta. Jag är som vanligt nervös för att jag inte ska veta vad jag ska göra när jag väl kilar in på avdelningen senast kl 20.53 på onsdag, men det brukar stå rätt klart redan kl 20.54. Men trots att jag vet att nervositeten är helt i onödan så finns den där. Och jag köper den för enkelhetens skull.

Inga kommentarer: