söndag, augusti 29, 2010

Bättre sent än aldrig

I väntan på min stora epiphany har jag blivit spotify-användare på riktigt. Finally. Jag får erkänna att jag inte använt spotify särskilt mycket tidigare, mestadels för att jag främst lyssnar på musik i mobilen när jag promenerar och jag har inte haft det i den. Men det börjar bli orimligt att lägga över musikfiler till mobilen (den blev full, helt enkelt) så jag bestämde mig för att använda en av de hundringar jag sparat in på nedskurna utgifter till ett premiumkonto så att jag lättare kan lyssna när som.

Lite tråkigt bara att den inte vill spela den musik jag har på datorn (och som inte finns tillgängligt på spotify), men det kanske ger med sig vad som strular. Jag hade också velat ha lite mer kontroll över utdelandet mellan vänner men tills jag får grepp om hur det funkar så är jag ganska restriktiv. Fast förslag på bra listor hade inte varit fel. Jag tror att tex Anna och Ulrika båda sitter inne på en del guldkorn.

En riktigt bra grej är att jag nu enkelt kan spana in en grupps musik om jag hört en enstaka bra låt nånstans. För ny musik behöver den här gamla "I'm staying in the 90's"-britpoptjejen helt klart.

Inga kommentarer: