lördag, augusti 28, 2010

Spelkväll på g!

Idag har det shoppats mat (bl.a på bondens marknad, vilken bra grej) som vanligt när lönen just trillat in. Skön känsla att få fylla på förråden faktiskt.

Jag har också jagat brädspel, men det tycktes lite svårare. Simon och jag började redan igår och vi var nära att slå till på ett par klassiker på Barnens Hus, men sen blev det inte så. Idag tog jag en vända på stan, men det tycks som att de affärer som tidigare hade gott om spel (bokhandlarna, åhléns osv) nu dragit ner på sitt utbud ganska ordentligt. Egentligen var det bara Åkerbloms som hade ett hyfsat utbud, de andra hade begränsat sig till barnspel. Det kanske inte bara är jag som glömt hur kul det är med spelkvällar?

Men så i sista stund idag kom jag på att tänka på spelbutiken på en av bilgatorna intill centrum; Fantasia (jag VILL säga Fangtasia*, jag bara vill det). Jag har nog tänkt att de mest har typ rollspel, men det visade sig att de hade ett ganska bra utbud av annat också. Väldigt mycket nerdigt såklart och långt ifrån alla klassiker, men personalen var kunnig och kunde förklara och rekommendera en rad olika spel. Så vi gick därifrån idag med ett nytt strategispel; Ticket to Ride. Vi får se om vi hinner testa det ikväll.

Ikväll vankas det nämligen spelkväll. Simon och ev Ulrika kommer förbi och spelar lite med mig och M. Väldigt trevligt. Låt oss hoppas på en stadigvarande tradition av det.

*True Blood-referens såklart

Inga kommentarer: