onsdag, augusti 04, 2010

Ibland är lightheaded ett bättre ord än yr

Igår snurrade världen lite lätt nästan hela dagen. Det uppstod på eftermiddagen samtidigt som M och jag gav oss ut för att affischera Umeå inför Gudruns besök imorgon. Jag kände mig väldigt konstig, snurrig och lätt illamående. När jag gick var det som att det inte var jag som styrde benen riktigt. Mycket märkligt. M trodde det berodde på dåligt intag av ätbara saker, men jag vet inte. Jag hade förvisso bara ätit ett par mackor på hela dagen när klockan var 17 men jag brukar kunna stå mig på mindre än så utan att bli sådär.

Läskigt var det i vart fall. Sen for jag hem och somnade i soffan och vaknade upp en stund senare, något piggare. Men fortfarande idag känns det konstigt i huvudet. Som en lätt känsla, svårbeskrivet. Jaja, jag tycks ju inte ska avlida av det så då får man väl vara nöjd. Jag gör mitt bästa för att skjuta iväg alla andra hypokondriska tankar som naturligtvis tränger sig på.

Inga kommentarer: