onsdag, augusti 18, 2010

Att vara ordinarie kattlucka

Och jag har två dagar av exklusivt kattgos framför mig. De tycks ha lärt sig kattluckan nu, men jag tror att det bara är de två äldre som använder den. Smilla var som jag skrev lite skeptisk och jag kan se det fortfarande hos henne. Hon använder den och tycks se friheten i det, men så snart jag är hemma sätter hon sig framför luckan och liksom förväntar sig att jag ska öppna den/dörren åt henne. Som att jag måste vara portvakt när jag är hemma åtminstone.

Men just nu halvligger vi i sängen alla fyra och lyssnar efter obekanta ljud utanför. Jag med, det blåser ganska bra och låter en massa okänt ute. Jag har kanske varit i stan för mycket för att helt kunna slappna av till landsbygdsljuden. Men det brukar komma rätt fort, det blir en lång natt annars.

Inga kommentarer: