fredag, augusti 06, 2010

En rosa födelsedag

Själva födelsedagen kom ju annars att gå väldigt mycket i Fi:s tecken. Jag var väl lite tveksam till det innan eftersom jag tagit ett ganska stort steg bakåt i mitt engagemang och inte gärna ville dras in igen. För det är väldigt lätt att göra det. Det är idel underbara människor och man får vara med om så mycket positiv respons att det är svårt att motstå att inte bara dra igång stora hjulet igen.

Gudrun på Renmarkstorget

Under dagen var det både torgmöte och caféträff, varav jag/vi inte var med så mycket på det första. Men det andra var väldigt trevligt och drog mycket folk (det gjorde det första med iofs). Och jag fick en stund att hänga med Gudrun, Veronika och Stina, vilket var väldigt trevligt. Jag var dock lite glad att Gudrun först efteråt kom på den brilljanta idén att hon "såklart" skulle haft besökarna att sjunga för mig... Tur att hon inte alltid är lika kvicktänkt, alltså.

Gudrun på Café Göteborg

På kvällen var det planerat för krogkväll för min och M:s del, men vi hade den äran att dessutom få med oss Veronika och Stina. M och jag hann ta varsin drink på Allstars först (jag fick såklart en underbar frozen daiquri) medan tjejerna anslöt lagom till matdags. Det blev en trevlig kväll med mycket prat, inte sällan politiskt sådant. Jag förhörde mig lite om Almedalen och saker man inte alltid får reda på via bloggar och media. Vi ägnade också en stund åt att diskutera och analysera (nåja) varför det plötsligt är så stor skillnad i engagemanget mellan södra och norra Sverige, vad gäller Fi. Inför förra riksdagsvalet var det nästan tvärtom, men nu är det den södra halvan som bubblar av aktivism och idel nya grupper.

Gudrun som den stjärna hon är

Ja, jag vet inte om vi kom fram till något, men trevligt var det. Och jättekul att få umgås med de så flitiga tjejerna igen. Även om jag faktiskt inte saknar att ägna varje vaken, "ledig" tid åt politisk aktivism. Men jag saknar såklart de goda, kloka vännerna.

Inga kommentarer: