torsdag, augusti 26, 2010

Krångel

Det har ju varit lite av telefonköernas och "förstå myndigheterna"-dagar det sistone. Och jag måste säga att av alla jag varit i kontakt med (i olika syften) så har nog sjukhuset varit de minst tillmötesgående. Väldigt osmidig information, ingen skyndsamhet alls och väldigt märkliga rutiner. Jag behövde ha ut en gammal journal för ett intyg som ska göras och det har nästan mer låtit på svaren och den bristande servicen som att jag ringt och sagt att jag ska slå dem, eller nåt. Ett dygn tog det nästan att ens få information om hur jag skulle göra.

Klart jag är tacksam för att de har hög säkerhet kring utlämnande av uppgifter men kan det tex verkligen vara befogat att man trots att uppgifterna skickas hem till din folkbokföringsadress med rek (dvs du måste legitimera dig för att hämta ut dem) så måste man personligen komma in med en handunderskriven begäran för att de ska skickas? Känns lite dubbelt men visst, hellre det än tvärtom förstås.

Inga kommentarer: