söndag, augusti 29, 2010

Bra och dåliga förlorare

Spelkvällen igår var såklart en höjdare, även om vissa kanske måste jobba lite på sina looser-temperament... Men trevligt var det och vi hann igenom alla fyra spelen som stod till buds. Kanske var det en miss att avsluta med det nya spelet, Ticket to Ride, eftersom ingen riktigt hade huvudet med sig helt och fullt. När vi var klara hade klockan även denna gång nästan blivit fyra på morgonen.

Jag har ägnat en del av förmiddagen att gå igenom regelboken igen och fattar först nu spelet till fullo och kan nog säga att vi spelade en del fel igår. Men trots det tror jag alla fick bilden av att det är ett bra spel. Vi måste bara sätta tänderna i det snart igen.

Jag inser också att rent jämställdhetsmässigt var Ulrika och jag inga höjdarrepresentanter för det kvinnliga könet. Killarna vann varsina två gånger! Fast vi lät dem ju vinna, så var det ju. Det blev ju så buttra miner när vi ledde.
Published with Blogger-droid v1.5.5.2

1 kommentar:

Unknown sa...

Jag veet! Brukar också låtsas förlora och t o m sura lite. Det gläder vissa massor när jag gör det.