onsdag, augusti 11, 2010

Är det här en dröm?

På tal om drömmar har jag ikväll tillbringat 2,5 timme på bion tillsammans med M, Johan och Marie och sett Inception. Och jag lyckades bara drabbas av den där overklighetskänslan (vilket jag var lite rädd för innan) en kort sekund. Så det funkar helt klart för dödsångestare (det måste ju heta så?) att se den. Jag måste gotta lite på filmen en stund innan jag kan skriva något längre, men jag kan i vart fall säga att jag är nöjd med att man inte problematiserade det mer eller grävde ner sig i just ångestdelen av verklighetsuppfattning kontra drömmar mer än vad man gjorde. Då hade det mest blivit jobbigt.

Men jag kan gissa att det säkert är just det som några skulle kunna kritisera i recensioner. Jag har undvikit att läsa hittills så jag ska ta tag i det nu.

Men mitt första intryck är att det var en väldigt bra film, men ingen toppfilm trots allt. Sällskapet var det dock inget fel på, jag hoppas det blir fler tillfällen!

Inga kommentarer: