måndag, augusti 30, 2010

Det händer saker i mitt hem

Jag har ju som sagt fått en tonåring inneboendes hos mig och det tycks nu som att det blir en mer permanent grej framöver. Väldigt trevligt, förstås. Inte så att jag har jättemycket plats men jag tror att vi kan få till en lösning som blir bra ändå.

Nu kom dessutom tonåringen med rätt mycket saker, däribland både en Xbox och ett PS2. Inget jag protesterar emot (även om det kanske precis just nu inte är fler distraktioner som behövs för den här tjejen), jag har länge varit lite sugen på att skaffa ett konsollspel men låtit plånboken hindra mig. Problemet är att jag då inte har någon tv, ingen riktig sådan iaf. Men det har M löst genom att ordna en bättre begagnad gigantisk (och då menar jag giantisk, sådär 50'' mot mina tidigare 21'') tv-sak som tar upp halva vardagsrummet. Jag blev på allvar nästan rädd när det nyinköpta spelet Alan Wake (fö mkt snyggare på tv:n än i den här trailern) drog igång. I'm afraid of my own tv...

2 kommentarer:

Johan sa...

När du sedan upptäcker att spelet har samma jobbiga skräck som Twin Peaks...do NOT play alone at night ;)

Sara sa...

Nej, jag måste säga att det var lite läskigt. Som en interaktiv skräckfilm eller nåt. Ganska häftigt!