söndag, maj 17, 2009

När magsjukan slår till

Det är ganska mycket rörelse på jobbet i helgen, det är iaf klart. Det brukar vara som lugnast vid 2-4 men inatt började det vaknas redan klockan två så sen var det färdigt. En ur personalen som skulle komma på morgonen ringde på natten och sjukanmälde sig efter en natt av kräks. Drygt en timme senare hittade jag en boende i samma situation gånger multi. Om man normalt sett inte riktigt förstår vad som händer kan jag säga att det blir nästintill panikångest när magsjukan slår till ur alla ändar samtidigt. Och svårt att trösta när man egentligen skulle behövt fyra armar till för att få ordning.

När jag for hem satt jag nog och kände efter smått hur jag själv mådde. Man inbillar sig gärna mycket. Men jag blir ju (peppar peppar) aldrig magsjuk. Enda undantaget är vinterkräksjukan för ett par år sen. Annars aldrig. Och nu var jag snabb med munskydd och skyddskläder och badade i sprit efteråt så jag hoppas på det bästa. Och att det inte är sju till i samma läge när jag kommer ikväll.

Inga kommentarer: