tisdag, maj 26, 2009

OS-test; testing testing

Än är inte mitt datastrul riktigt löst. Tills vidare har jag uppmanats testa lite olika os varför jag just nu sitter vid Window 7. Har inte riktigt testat på så mycket, men hittills verkar det stabilt. Inte så blippit och skumt som Vista iaf. Och min förra windows-dator har fått KDE 4 så det ska jag väl med testa. Det ser lite spacy ut, vi får väl se hur det funkar. Har förstått att det ska dra en del cpu-kraft. Men snyggt är det. Får se om det blir Gnome el KDE som main sen.

Alltid spännande att testa och lära sig nytt. Sitter vid den "nya" Sony-datorn nu och försöker känna in knappar och annat. Dessvärre finns bara usb-portar på höger sida vilket gör att sladden till musen känns ivägen. Gissar att det får bli en trådlös variant istället.

Inga kommentarer: