måndag, maj 11, 2009

Inga tårar på tåget!

Så, nu sitter jag på tåget igen. Inte så mycket direktsol ute vilket gör resan behaglig. Det är knappt två timmar kvar till Sundsvall sen blir det buss resten. Hoppas att det inte är så crowded den här gången.

Såg just på det senaste avsnittet av Grey's anatomy. Sorgligt, romantiskt och lite eländigt på samma gång. Satt här med darrande underläpp och ansträngde mig hårt för att inte ryckas med. Det är annars en företeelse som började där strax före 30 och som inte tycks avta; att jag är lättpåverkad av stämningar och har lätt till att bli rörd och tårögd. Har aldrig varit sån tidigare. Man brukar väl säga att det kommer när man får sitt första barn, men jag börjar tro att det snarare är kopplat till åldern, vilken ofta sammanfaller med barnskaffande kanske. Nä, jag får byta till nåt roligare.

Inga kommentarer: