lördag, maj 30, 2009

Nytt uppdrag: balkongväxter

Jag la ner Strömpilsprojektet. Det kändes trist plötsligt. Istället promenerade jag till plantskolan alldeles intill och gick tankspritt runt bland alla trädgårdsdrömmar. Köpte med mig en citrontimjan (favorit i örtlandet) och en stor prästkrage. I övrigt har jag dålig koll på vad som passar på en trist balkong.

Sen blev det en sväng till Ica och där köpte jag på mig ett par lavendelkrukor som jag kommer att sätta ihop till en stor, tror jag. Även lite snabbuppdrivna (inte de bästa att odla vidare på) örter blev det, samt mat då.

Planen med balkongen är väl dels att flytta ut det där växthusskåpet jag hade i förrådet och ha en del örter i, samt plantera lite trivsamma blommor i större krukor och ha runt omkring. Jag är lite allergisk mot balkonglådor, de ser alltid likadana ut och blommorna är sällan så spännande. Men jag kanske borde falla för majoritetstrycket ändå. Vi får se.

Inga kommentarer: