fredag, maj 29, 2009

Fördel; ingen risk att jag förhandlar mig

Ett av alla mina missions idag var att åter ta sig ner på stan och leta efter lite kläder. Jag behöver verkligen verkligen kläder (de jag har är tom håliga!) och det är inte det mest roliga uppdraget man kan ge mig. Inget passar. Ungefär.

Slängde iväg ett sms till Anna och lämpligt nog var hon på väg ner till stan med bussen. Hur bra som helst. Så det blev ett par timmars shoppande. Anna slog mig såklart med hästlängder, men jag lyckades faktiskt övertyga mig om en blus (?) med lite hippie-meet-bondromantik-tema på Indiska som kändes okej. När Anna och jag skilts åt fick jag dessutom med mig en t-shirt från nån butik jag inte minns namnet på. En lite tramsig girl-power-tröja med en tecknad brud på, mest för att väga upp det tveksamma lite bondromantiska jag köpt innan.

Jag passar nog hyfsat i bondromantik egentligen men jag vet inte om jag är så bekväm i det? Jag har lite svårt om det blir för gulligt, gillar inte blommigt eller konstiga rosetter och annat tjafs som så ofta är på kläder numera. Vad är det tex med den där lilla fåniga rosetten som envisas vara på alla bh:ar? Varför? Mycket märkligt.

Jag har för många krav (kvinnligt men inte romantiskt, inte för dyrt, med färger som passar till genomskinlig hudfärg) och för oformlig kropp för att shoppa kläder helt enkelt. När jag blir rik ska jag ha en egen sömmerska/stylist. Sådetså.

Inga kommentarer: