söndag, maj 10, 2009

Gående sallad någon?

Efter Djurgården behövde vi middag så vi fortsatte promenera en massa massa (det tycks vara vår grej). Vi hamnade mitt i nåt massivt polispådrag i samband med vad vi gissade var ett statsbesök som skapade lite trafikkaos och förvirring. Efter en ganska lång stunds sökande efter bra vegetarisk mat (jag måste börja kolla upp det där) satte vi oss på en italiensk restaurang som verkade ha bra pizzor om inte annat. Det var väl ingen jätteupplevelse men helt okej. Vi avstod dock från salladen då vi i väntan på att bli serverade just det såg hur servitrisen flyttade samma salladsskål från det ena bordet till det andra för att till sist hamna hos oss. Det kändes väl inget vidare fräscht. Hur länge den cirkulerat bland alla bord var lite oklart.

Så mycket promenad har det blivit idag. Promenad, pratande, småturistande och så vidare. Lite oväntad solbränna i ansiktet också. Väldigt roligt har det varit, jag känner mig inte riktigt färdig för att fara hem faktiskt. Om man bortser från den unkna doft som Sthlm har i innerstan under sommaren måste jag säga att den visar sig allt mer tilltalande för undertecknad. Men Umeå är ju Umeå och imorgon bitti far jag upp och hem igen. Det blir ganska skönt det med.

Inga kommentarer: