lördag, maj 23, 2009

Ingen film är värd plågan

Jag blev till en början nöjd då jag insåg att jag fått alla i säng på jobbet före elva på kvällen, då jag visste att Almodovars Tala med henne skulle visas vid den tiden på Svt. (Det var självklart inte så att jag la i säng dem tidigare pga detta, ifall nån nu trodde det.) Jag såg inte alldeles i början men när jag tryckte på tv:n hamnade jag mitt i en tjurfäktning som fick mig så illa till mods att jag blev som handlingsförlamad. Djurplågeri som kultur, läskigt. Jag trodde iaf att det skulle vara över med den scenen men när det återkom en stund senare blev jag aldrig så glad över att det började larma på avdelningen. Resten av filmen var jag upptagen med jobbet och lika glad för det var jag. Men besviken, jag har velat se den filmen länge.

Inga kommentarer: