torsdag, maj 28, 2009

Vad är det med tragiska händelser som lockar så?

Visst är det nåt spännande med gamla tragiska historier som tex Titanics förlisning? Vet inte varför egentligen, men jag slukar gärna dokumentärer osv om liknande händelser. Nu senast när jag lyssnade på P3 Dokumentär om branden på Scandinavian Star. (Hade min historiaundervisning på i skolan varit som en rad liknande dokumentärer hade jag kanske snappat upp mer än vad jag faktiskt gjorde.)

Utställningen om Titanics förlisning som öppnas på Sjöhistoriska imorgon lär stå högt på önskelistan över sysselsättning nästa gång jag besöker Stockholm.

2 kommentarer:

oumberligating sa...

Hej Sara! Du tänker högt ser jag via din länk till artikeln i Svenska Dagbladet som jag hittar!
Fast när jag läser din bloggs namn:
Sara tänker högt så känns det som jag skrivit till dig i något annat sammanhang, ser att du precis som jag tillhör "bloggerssfären" så det är ingen omöjlighet!
Fin och trevlig blogg du har vill jag säga och självklart så önskar jag dig en trevlig helg på alla sett och vis!
Mvh ifrån Peter Olofsson!

Sara sa...

Tack så mycket! Välkommen åter! =)