onsdag, maj 13, 2009

En insats för demokratin, någon?

Inatt insåg jag att jag sett tokigt i min kalender på nåt vis. Helgen för EU-valet jobbar jag. Vilket innebär att jag borde sova då vallokalerna som bäst ska fyllas med valsedlar. Damn! Inte så att det står och faller med mig men jag har tagit på mig ansvaret och behöves antagligen en del. Min lista över medhjälpare är hittills väldigt kort.

Förra riksdagsvalet lyckades vi på en liten skara människor och 4 eller 5 bilar täcka alla utom fem av Västerbottens vallokaler. Vi gjorde långt över 100 mil den dagen. Det här valet är ambitionen betydligt lägre än så. Umeå är huvudfokus, jag har en person som delar i Robertsfors och ev nån i Skellefteå. Utöver det får väljarna skriva dit partinamnet på en blank sedel.

Btw, om nån känner sig manad att lägga ut lite valsedlar i en förröstningslokal (from 20/5) eller vallokal (på valdagen den 7/6) är det bara att höra av sig. Du måste inte sympatisera med eller rösta på Fi, att se det demokratiska i att ge alla en chans räcker långt.

Inga kommentarer: