måndag, maj 25, 2009

Konsten att hitta en balkongstol som inte ruinerar dig

Lönedag i övermorgon och jag försöker rangordna mina behov/önskemål. Funderar allvarligt på att låta bilen stå en månad till (den behöver två nya däck) och se till att få ordning på cykeln istället. Så mycket behöver jag inte bilen och förhoppningsvis kan jag låna när det behövs. Den viktigaste dagen är väl valdagen då alla bilar (för att inte tala om man-/kvinnokraft, vi är fortfarande för få) som finns kan behövas för att hinna runt. Mm, tål att tänkas på.

Idag har jag varit och spanat efter en bekvämare stol att ha på balkongen och sitta/halvligga i och läsa bok. Men hallå vad dyrt det är! Tom plaststolar med fällfunktion går på allt från 500-900. Hittade en halvful nylonvariant (inte det bekvämaste kanske, men...) på Jysk för ett par hundra som det lutar åt just nu. Vi får se.

Inga kommentarer: