tisdag, maj 12, 2009

Det där med överaktivt samvete

Då min totala förmögenhet (med 15 dagar kvar till payday) uppgår till 315 kronor kan jag inte säga om det var hedervärt eller incredible stupid att lämna in den hundralapp jag hittade i slutet av kassan på ICA till kassörskan. Sanningen är att jag inte hann tänka att jag kanske skulle stoppa den på mig, jag bara lyfte upp den och lämnade in den. Gissningsvis kommer ingen fråga efter den (jag skulle tro att jag tappat den var som helst, och vem skulle lämna in den?) så jag lutar åt stupid. Men samvetet sa mig annat.

1 kommentar:

Bloggerskan sa...

Ja, så där brukar jag göra också. En gång kom jag fram till en bankomat där någon glömt plocka med sig 2000 spänn som bara hängde där. Vad gjorde Anna-Karin? Jo, gick till polisen med dem nästa dag och lämnade in dem.

Men jag fick hittelön på 200 spänn.