torsdag, maj 07, 2009

Promenad-dag

Solig dag idag. Väldigt skönt. Tog en promenad till järnvägstationen och hämtade ut mina biljetter för Stockholmsresan i helgen. Passerade centrum förbi båda torgen och gågatan däremellan. Det var folk bänkade överallt, verkligen proppfullt med sollapande människor. Jag fick verkligen känslan av att jag gick på en catwalk då de flesta satt stilla och jag tvingades gå där emellan. Så jag snabbade på stegen lite, skakade av mig den plötsliga känslan av skräck och tassade vidare mot stationen. Märklig känsla verkligen.

På vägen hem tog jag en gigantisk omväg, bl.a via älvpromenaden och gick nog totalt runt 3 timmar. Jätteskönt. Lagom där det fläktade och var skugga, nästan varmt i min svarta tröja och blå jeansjacka när det var stilla och sol. Men skönt. När jag ändå hade ångan upp och liks var genomsvett fortsatte jag hålla fart och jagade undan alla dammråttor i lägenheten när jag kom hem. Duktig Sara.

Inga kommentarer: