fredag, maj 08, 2009

Tågfunderingar

Det blev lite TBBT istället. Vad kan bättre pigga upp humöret? De senaste avsnitten är guld verkligen.

En dryg timme kvar till Stockholm. Tydligen 3 minuter försenade. Inte mycket att bråka om. Av döma av mina mer kontinuerligt X2000-resande vänner på facebook är långa förseningar och strulande tåg mer regel än undantag. Konstigt nog kan jag inte minnas att det varit så någon gång när jag åkt mellan Sundsvall och Stockholm. Det är väldigt bekvämt att åka tåg iaf. Ska som sagt bli skönt med snabbtåg hela vägen om några år. Fast häromdagen hörde jag att det blir försenat eftersom det inte finns pengar till sträckan Härnösand-Sundsvall. Låter ju lite makalöst; hur långt är det? 5 mil? Ingenting i sammanhanget.

Snart framme iaf. Ska läsa lite sista timmen innan jag möts av en gissningsvis jobbtrött Joakim på centralen. Ser fram emot det.

Inga kommentarer: