söndag, maj 17, 2009

Samma upptäckt varje år

Varmt kan man säga att det är idag. I vart fall på min balkong som står i solläge hela eftermiddagen. När jag klivit upp idag tänkte jag att jag skulle sätta mig i solen en stund. Iklädd mörka jeans (inte det smartaste insåg jag) och svart linne (något bättre). Men det blev tokvarmt jättefort. Och så mindes jag efter ungefär två minuter att jag ju inte gillar att bara "vara i solen" alt sola. Det är inte alls min grej. Det plågar mig lika mycket som att vänta på bussen (jag promenerar alltid till nästa hållplats om tiden finns eftersom jag inte klarar av att vänta på saker). Jag tänker "jaha och nu då?", hela tiden. Det funkar bara om jag har en bok el tidning att läsa i men det brukar resultera i bränd rygg eftersom det då är omöjligt att sola andra sidan.

Fast är man genomskinligt nordisk som jag kanske det är lika bra att hålla sig ifrån solen.

Inga kommentarer: