lördag, mars 28, 2009

Att släcka är ju ändå så enkelt

Och jo det var ju en sak till. Kanske är det lite fegt, men jag har lyckats frammana en bra lösning på problemet om släckningens vara eller icke vara. Vi går ut helt enkelt. Planen är att få plats på Peppar för mat och öl och sen får vi se. (Jag har kort kjol och klackstövlar. Bara en sån sak...)

Men, jag har faktiskt funderat en stund idag (jag spenderar ju makalöst mycket tid i kollektivtrafiken då jag är här) och hade jag varit hemma så hade jag släckt. Nånting görs, om så nånting litet men medialt spektakulärt. Och jag tycker att det är tråkigt att stå bredvid och gnälla över litenheten eller symboliken. Faktiskt. Så vi släcker lägenheten här i det lilla gubbkollektivet jag huserar i över helgen och åker in till stan (där Globen i vart fall släcks ner, men inte Sthlm stad i övrigt).

Inga kommentarer: