tisdag, mars 17, 2009

Från levande kokt till ödmjukt grillad

Nu såg jag förvisso bara sporadiska delar av det nya humorprogrammet på Svt; Grillad, i helgen, men trots det känner jag mig inte så förvånad över avhoppen eller kritiken mot programmets humornivå. För så väldigt roligt var det just inte när jag såg. Å andra sidan kändes det inte så elakt heller, mer som en bisarr variant av "Här är ditt liv" där folk som sett dig på tv ska göra sig roliga på din bekostnad. Komikernivån var väl inte så väldigt hög heller och formen kändes bitvis som en utvecklad form av skolredovisning.

Men kanske blir det bättre, och kanske skulle jag tilltalats av det mer om inte roast-objektet varit Per Morberg som jag inte alls gillar (något som antagligen inte alls är hans fel och som jag skrivit om tidigare här på bloggen). Jag ser oavsett mer fram emot Henrik Schyfferts variant som jag tror och hoppas kommer att hålla en högre humorklass. Synd bara att kanal 5 håller inne med de redan inspelade programmen till hösten, i hopp om en bättre annonsmarknad.

Inga kommentarer: