tisdag, mars 17, 2009

Vår även i Umeå

Idag har vi kanske den första riktiga vårdagen i Umeå, solen är väldigt efterlängtad och parkbänkerna var välutnyttjade. Tog en lite längre promenad längs med älven när jag gjort mina ärenden på stan, och det var väldigt skönt. Ska bli ännu skönare när det blivit barmark. Nu var det mest slask, vatten och halka på gångbanorna.

Testade radion i mobilen för första gången. Handsfreelurarna är lite för stora för mina små öron och jag lyckades inte riktigt lista ut hur jag bytte station utan att behöva öppna telefonen, men annars funkade det ganska bra. Hade ipoden haft radio hade den varit optimal, men det är klart, mobilen har jag ju alltid med mig.

Nu har jag ätit sen lunch och slöat en stund framför svt play. Var lite nyfiken på Tuva Novotnys nya serie 183 dagar, en dramaserie om några dokusåpakändisar. Jag är väl inte jätteimponerad kanske. Budskapet går fram men det fängslade inte direkt. Synd.

Nu ska här göras lite nytta en stund.

Inga kommentarer: