lördag, mars 21, 2009

En sträckbänk hemma kanske vore något?

Idag har jag dock fortfarande väldigt ont i huvudet. Det börjar kännas som status quo. Och nej, det beror inte på utekvällen igår, i vart fall inte bara. Jag hade ont i huvudet redan innan vi började igår kväll och nu är jag väl inne på dag tre tror jag. Det sitter tydligt i nacken (och i käkarna), det knäpper och känns inget bra alls. Bara de stunder som M trycker på nacken och masserar axlarna känns det som att huvudvärken far bort en bit. För att komma igen så snart han släpper såklart. Det känns som att jag skulle vilja att någon drog i huvudet tills det sa "knäpp", oavsett om knäppet innebar att huvudet gick av eller att värken bara släppte...

Jag vet inte om det är att jag spänner mig inför saker som jag stressar upp mig över. Kanske. En kvalificerad gissning är ett uppdrag som jag måste slutföra ikväll men som jag inte lyckats få till i veckan. Idag har dock J lovat att avsätta några timmar för lite hjälp över nätet så att det äntligen äntligen kan bli klart. Jag avskyr att inte få saker gjorda som jag lovat och det här har verkligen blivit något slags magiskt ok i mitt bakhuvud. Men jag hoppas att den där sista lilla irriterande biten löser sig under dagen så att mitt huvud kan få återgå till ett mer smärtfritt läge. Om det nu är det.

Oavsett borde jag kanske lägga en liten del av min kommande lön på en naprapat eller massör. Nacken och ryggen är verkligen inte vad den borde vara och har inte varit på länge nu. Mitt jobb ser till att det aldrig är helt bra.

Inga kommentarer: