måndag, mars 30, 2009

Söndag i retrospec

Annars igår var det väl ganska fullt upp. Efter filmutställningen dröjde vi oss kvar på stadsmuseet och besökte Alla tiders Stockholm, en stadshistorisk utställning om Stockholm från 1252 och framåt. Den var också väldigt intressant, jag lärde mig bland annat att man på 70 år på 1600-talet gick från 9.000 invånare till drygt 60.000! Och att det funnits ett Palatset Makalös fram till 1825 (hur koolt namn är inte det?). Med mera. Inte alls ointressant.

Sen blev det en kort tur på stan där jag var smakråd åt Miss J (hihi) som köpte nya jeans m.m. Provade lite själv, urglad över att utsvängda jeans verkar vara på modet igen (Me Love!), men alla var tyvärr för långa. Därefter blev det en tur till Sickla Köpkvarter där jag sökte efter ny handsfree (var dock lite för dyra) och så handlade vi mat för kvällen. Sen blev det en ganska lugn och skön kväll med tacos, lite slöspelande och en del slösnackande. Jag lyckades även sno åt mig badkaret en stund medan J var upptagen med sin läskigt regelbundna Sunday; Laundryday (Sheldon-varning :).

Och nu är jag alltså på väg hem igen. Sitter på X2000 till Sundsvall och hyperbloggar, tydligen...

Inga kommentarer: