torsdag, mars 26, 2009

Torsdag; städning och jobbmöte

Sedärja, en ny dag men med samma huvudvärk som jag hade då jag la huvudet på kudden igår kväll. Gott. Börjar likna ingenting det här snart.

Har kört M till jobbet (jo han dök upp sent igår kväll) och påbörjat lite tvätt. Ska försöka röja lite här också och dammsuga, eftersom det inte blev gjort som det var sagt. Vill gärna hade det lite i ordning innan jag far till storstaden imorgon förmiddag.

Jag har ett nytt jobbmöte idag också. På stadshuset minsann (tänk att de släpper in vilka som helst där nu ;). Jag blev tillfrågad av chefen för ett tag sedan om jag ville vara personalrepresentant i en grupp som ska ta fram ett nytt larmsystem till jobbet (äntligen!!). De äskade pengarna har tydligen blivit godkända. Och då känns det ju viktigt och bra om det blir ett system som vi anställda kommer att trivas med, som är enkelt och som minskar stressen snarare än ökar den som det nuvarande larmet gör. Det känns som ett lite spännande uppdrag i vart fall. Skönt att få göra något utanför själva jobbhuset faktiskt. Så jag ser fram emot det även om huvudet dunkar på just nu.

Inga kommentarer: