onsdag, mars 25, 2009

Efter jobbmötet

Trött är jag och huvudvärken är på väg tillbaka. Men, nyss hemkommen från ett ganska bra möte på jobbet med nattpersonal och chefer så känner jag mig inte nedslagen i vart fall. Det tycks vara så att jag sitter säkert på min tjänst i vart fall, och det får man ju glädjas åt. De är förändringsinriktade och lyhörda de nya cheferna, men problemet är nog att de har alldeles för mycket att göra så allt blir inte ordentligt gjort och en del glöms. Jag avundas verkligen inte enhetscheferna inom socialtjänsten i kommunen. Deras jobb är ganska otacksamt och tycks bara handla om att hitta kryphål i budgeten och ändå hålla överordnade och personal hyfsat nöjda samtidigt. Inte så lätt, gissar jag.

Nu ska jag slappa en stund framför tv:n tror jag. Ingen M så långt ögat kan nå idag heller så jag har tre svansar alldeles för mig själv att underhålla och gosa.

Inga kommentarer: